zum Inhalt springen
zum Seitenanfang

Zu Workshop anmelden

Sie sind derzeit nicht angemeldet. Benutzen Sie den Link unten, um sich anzumelden oder einen Benutzeraccount zu beantragen, sofern Sie keinen haben.
You are not logged in for the moment. Please use the link below to log in or to demand a user account, if you do not have any.
Titel:
Central Principles of Teaching and Learning in Higher Education (Präsenz)
Datum:
  1. 21.03.2023
Uhrzeit(en):
  1. 09:00-17:00
Ort: S 138
(Hauptgebäude der Humanwissenschaftlichen Fakultät, Gronewaldstraße 2, 50931 Köln)
Modul: BM Themenfeld: Lehren und Lernen Arbeitseinheiten: 8 AE
Inhalt:

**Please note: this workshop will take place in English.**

In this workshop we will explore central principles of teaching and learning in higher education and will apply these to the participants’ specific teaching and learning settings. We will engage with some central aspects of how learning works, examine the principle of constructive alignment as the starting point of course planning at university and try out several methods for activating students. Furthermore, we will discuss and reflect on how we understand our role as educators in higher education and the implications this has for our approach to teaching and learning.

Intendierte Lernergebnisse:

The participants are able:

  • - to explain central principles of teaching and learning in higher education
  • - to define their role in the teaching and learning environment
  • - to design their courses according to the principle of constructive alignment
  • - to activate and motivate students with a range of teaching and learning methods
Referent*in:
Miriam Gertzen works as research associate at the University of Cologne’s Centre for Higher Education Development and has previously taught in the field of English Literatures and Cultures for several years. Her focus areas in the context of competence-based teaching and learning comprise the topics of academic writing and writing across the curriculum, motivating students, social and emotional learning as well as activating and cooperative teaching and learning methods.
Kostenhinweis:
Die Teilnahmegebühr in Höhe von 100€ pro Workshop-Tag (8 Arbeitseinheiten) pro Teilnehmer*in wird für Lehrende und wiss. Nachwuchs der Universität zu Köln in der Regel von den Dekanaten der jeweiligen Fakultät übernommen. Für die Philosophische Fakultät können Einschränkungen gelten. Ausführliche Informationen zu Kosten und Bedingungen der Teilnahme finden Sie auf der Website des ZHD unter AGBs. Bei Rückfragen zum Programm stehen wir Ihnen jederzeit zur Verfügung.
Weitere Hinweise finden Sie in den Allgemeinen Geschäftsbedingungen.
Kursübersicht Anmelden